MediaMarkt 24 bin çocuğun umudu olacak
Dayanışma ve iş birliğinin değerinin her zamankinden daha fazla arttığı bu dönemde MediaMarkt sadece bugüne değil yarına da odaklanarak deprem felaketinden etkilenen bölgelere uzun vadede katkı sağlayabilecek sürdürülebilir faaliyetlere odaklanıyor. Öğrencilerin eğitim hayatlarını sürdürmelerine destek olmayı amaçlayan MediaMarkt, Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı’na 4 adet eğitim tırı bağışladı. MediaMarkt Türkiye Yönetim Kurulu ve TEGV Üst Yönetimi’nin katılımıyla açılan ve 4 yıl boyunca devam edecek olan bu proje kapsamında ikinci ve sekizinci sınıf arasındaki yaklaşık 24 bin çocuğa ulaşılması hedefleniyor.
MediaMarkt Türkiye CEO’su Faruk Kocabaş, hayata geçirilen projeyle ilgili şu açıklamalarda bulundu: “MediaMarkt olarak yaşadığımız deprem felaketinde bölgedeki ihtiyaçların karşılanmasında aktif rol aldık. İhtiyaç listesinde yer alan ısıtıcı, powerbank ve şarj cihazlarından oluşan yaklaşık 14 bin ürünü afet bölgesindeki ihtiyaç sahiplerine ulaştırdık. Yardım amacıyla oluşturduğumuz 2 milyon Euro’luk bağış fonu kapsamında çocukların eğitimlerine devam etmelerine destek olmak amacıyla Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ile ‘Eğitimle İyileşiyor’ projesini hayata geçiriyoruz. “4 yıl boyunca devam edecek olan bu proje kapsamında ikinci-sekizinci sınıf arasındaki yaklaşık 24 bin çocuğun umudu olmayı hedefliyoruz.”
MediaMarkt Türkiye Operasyon Direktörü (COO) Hulusi Acar şunları söyledi:
“MediaMarkt olarak bu zor dönemde toplumun eğitimle nasıl ayakta kalabileceğini, çocuklarımızın nasıl daha güçlü adımlarla ilerleyebileceğini düşünerek Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ile ‘Eğitimle İyileşiyor’ projemizi hayata geçirdik. Projemizin sadece bireysel değil toplumsal dönüşüme de öncülük etmesini hedefliyoruz. “Çocuklarımızın bu eğitim birimlerinde kazanacağı bilgi, beceri ve değerler, onları sadece bireysel başarılara değil, toplumsal başarılara da taşıyacaktır” dedi.
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı Genel Müdürü Sait Tosyalı: “Kurulduğumuz 1995 yılından bu yana 3 milyondan fazla çocuğa nitelikli eğitim desteği sağladık. Adapazarı, Bingöl, Van, Erzincan ve İzmir depremlerinde olduğu gibi 6 Şubat felaketinden sonra da 17 araçlık Ateşböcekleri eğitim tırlarımızla bölgedeki çocuklarımızın yanında olduk. Yakın zamanda faaliyete geçen Diyarbakır Toplama Birimlerimiz ve mimari proje çalışmaları devam eden Gaziantep Toplama Birimlerimizin yanı sıra konteyner kentlerdeki 15 yeni birimimiz ve yeni Ateşböceğimiz ile çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu çalışmalara çok güçlü bir destek ise 4 yeni Ateşböceğimizin üretim ve işletme sponsorluğuyla MediaMarkt Türkiye’den geldi. “Ateşböceklerimizin nereye konarsa düşsün çocuklarımızın geleceğini aydınlatacağını umuyor, çok pahalı takviyeleri için MediaMarkt Türkiye’ye tüm çocuklarımız adına teşekkür ediyoruz” dedi.
MediaMarkt’ın eğitim tırlarında;
Bilişim ve Tasarım Mucitleri Tırı’nın amacı çocukların bilgisayar ve iletişim teknolojilerini hayatın her alanında kullanmalarına yardımcı olmak, Algo Digital ve Scratch gibi kodlama platformları ile algoritmik düşünme ve kodlama becerileri kazandırmak, robotik setlerle tasarım ve kodlama becerileri kazandırmaktır. yorumlama ve zihinsel becerilerini güçlendirmektir. Yaşanabilir bir çevre ve bilim ve teknolojiyle üreten bir toplum yaratmak amacıyla 3D yazıcılardan robotik kitlere kadar tam donanımlı bir atölyede sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin tartışıldığı, fiziksel ve dijital kodlamanın öğrenildiği, teknolojinin üretildiği bir program planlanıyor. tasarlayarak, üreterek, paylaşarak ve eğlenerek.
Düş Gezgini Kamyonunda çocukların sanatsal bilgi ve becerilerinin artırılmasına ve sanata karşı olumlu tutum kazanmalarına, temel sanat kavramlarına ilişkin farkındalıklarının geliştirilmesine, yaratıcılık, sorumluluk, iletişim ve grup oluşturma gibi yaşam becerilerinin güçlendirilmesine katkı sağlayacak bir eğitim programı planlanıyor. sanat yoluyla çalışın.